PENGENALAN BASSIC ENGLISH VOCABULARIES WITH PICTURES MEDIA KEPADA SISWA KELAS V SDN 137/III KOTO SALAK
Abstract
Abstract
Based on observations of students in class V SD No. 137/III Koto Salak, teaching English is not a must, only as a local content and not all elementary schools make English as mulok. Some include Iqra' subjects, regional culture and skills as local content (mulok). So that there are educational institutions in elementary schools that provide English lessons but not a few do not. Even if given, the activities carried out are singing in English, not in the form of two-way conversations. For that, we need a forum that can provide alternative problem solving, namely the existence of free English learning activities, but not ignoring the quality of the results and the beauty of the process. In planning this media, the lecturer provides the media, then the media is used in teaching English vocabulary. The results of this service indicate that the use of Pictures Media is very helpful in the process of introducing vocabulary and the occurrence of real communication processes between teachers and students. Learning activities that seem to play make students not burdened with the material being taught, even students' motivation increases because of the reward hunting activity on the toys island.
Keywords: Vocabularies, Pictures Media, Elementary School, Learning
References
REFERENSI
Briggs, 1977. British Folk-Tales and Legends. London: Longman.
Kemp, Jerrold E and Deane K. Dayton. 1985. Planning and Producing Instructional Media. Toronto: Harper & Row
Richards, Jack, John Platt, and Heidi Weber. 1985.Longman dictionary of applied linguistics. Harlow, Essex, England: Longman.
Stahl, Steven A and William E. Nagy. 2005. Teaching Word Meanings (Literacy Teaching Series). New York: Routledge.
Schramm, Wilber Lang. 1977. Story Human Commun Cave Pb. Ontario: Ontario
Soedjito, 2009. Surat Menyurat Resmi Bahasa Indonesia (Buku Gabungan). Jakarta: Rineka Cipta.
Thornbury Scott. 2000. How to Teach Grammar. Longman: Longman.
Valette, Rebecca M. 1977. Modern Language Testing (Second edition). New York: Routledge.
Zaswita H, dan Meladina, M. 2021. Exploring Animation Film Media for Better Writing Ability in Indonesian Higher Education EFL Context. Tamaddun Life Journal, Vol 20 No. 2 (2021) P. 232-239.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memegang hak cipta dan memberikan hak jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya tersebut dengan pengakuan atas penulis dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini..
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan
Hak Cipta
Agar Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang dapat mempublikasikan dan menyebarluaskan naskah pengabdian, kami membutuhkan hak penerbitan. Hal ini ditentukan oleh perjanjian penerbitan antara penulis dan Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang. Perjanjian penerbitan ini berkaitan dengan pengalihan atau lisensi hak cipta ke Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang dan penulis memiliki hak yang signifikan untuk menggunakan dan membagikan artikel mereka yang telah diterbitkan. Untuk naskah yang diserahkan, Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang diberikan hak sebagai berikut:
- Hak untuk menyediakan manuskrip dalam segala bentuk dan media, sehingga dapat digunakan pada isu-isu selanjutnya.
- Kewenangan untuk menegakkan hak dalam naskah, atas nama penulis, misalnya dalam kasus plagiarisme atau dalam pelanggaran hak cipta.
Hak Cipta Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang juga untuk melindungi cara tertentu dari naskah yang telah ditulis untuk mendeskripsikan percobaan dan hasil. Jurnal Pengabdian Gemilang & Terbilang berjanji kepada penulisnya untuk melindungi dan mempertahankan pengabdian mereka dan menerima tuduhan pelanggaran, plagiarisme, sengketa etika, dan penipuan. Selain itu, ini berarti bahwa manuskrip Anda dapat menjamin atribusi pekerjaan Anda, dengan memastikan Anda diidentifikasi sebagai penulisnya, dan Anda dapat bertindak sebagai pengurus catatan akademis pada penelitian Anda.