SISTEM INFORMASI RUANGAN KAMPUS (STUDI KASUS: UIN SUSKA RIAU)
DOI:
https://doi.org/10.24014/rmsi.v1i2.1323Abstract
UIN Suska Riau merupakan perguruan tinggi agama islam negeri hasil pengembangan atau peningkatan status dari IAIN menjadi UIN dan berada dibawah Kementerian Agama. Dengan peningkatan status ini, UIN Suska Riau berkembang dengan memiliki lebih banyak jurusan, ruang perkuliahan, dan dosen. Seiring dengan perkembangan tersebut, maka muncul berbagai permasalahan. Permasalahan yang selalu terjadi pada setiap awal tahun ajaran baru adalah mahasiswa dan dosen baru sering terlambat karena tidak tahu letak ruang perkuliahan. Hal ini akan dapat mengganggu kegiatan proses belajar mengajar. Masalah lain adalah ketika dosen ingin memberi jam tambahan pelajaran maka harus dicari dulu kelas yang kosong. Permasalahan tersebut dapat diatasi dengan membangun sebuah sistem informasi ruangan kampus. Sistem dibangun menggunakan metode waterfall sebagai metode pengembangan sistem, OOAD untuk metode analisis dan perancangan, bahasa pemograman PHP, dan basis data MySQL. Dengan adanya sistem informasi ruangan kampus ini, pengguna dapat dengan mudah menemukan lokasi ruangan yang dicari.
Downloads
Published
Issue
Section
License
INFORMATION FOR RMSI JOURNAL AUTHORS
Jurnal Ilmiah Rekayasa Manajemen dan Sistem Informasi The journal is published twice a year, in February and August, under the Department of Information Systems at UIN SUSKA RIAU
The Purpose of Jurnal Ilmiah Rekayasa Manajemen dan Sistem Informasi iis to provide a platform for publishing research results from various parties and to accommodate various fields of science.
Jurnal Ilmiah Rekayasa Manajemen dan Sistem Informasi accepts articles that have not been previously published.
The Language used in Jurnal Ilmiah Rekayasa Manajemen dan Sistem Informasi is English and Indonesian
The Guidelines for Authors The manuscript must follow the format/template provided by the editor. All instructions regarding font and size for the title, author's name, affiliation, email, abstract, keywords, content, and references are outlined in the template. The template can be downloaded on the The website .
"The Submission of Manuscripts in softcopy can be sent through a website in the form of a file with the .docx extension (xxxxxx.docx) and NOT in the form of a Portable Document File (PDF). The editor has the right to edit the manuscript for the purpose of improvement and layout setting, without changing the essence of the writing. For significant improvements, the editor will request correction from the author.
The Review will be conducted for all incoming manuscripts. The results of the review will be communicated to each author within 1 (one) month from the submission of the manuscript to the editor.
"The Copyright and Originality of each paper/article to be published will be requested from all authors by including a "Statement Letter Form".