MENANGKAP MAKNA PENDIDIKAN BAGI PERENNIALISME
DOI:
https://doi.org/10.24014/jiik.v4i2.4784Abstract
Tulisan ini membahas tentang pandangan aliran filsafat perennialisme dalam memahami pendidikan. Perennialisme yang lahir pada masa-masa modern, mengusung isu spritualitas sebagai basis implementatif. Oleh karena itu, orientasi Filsafat Perennialisme melihat manusia mempunyai hakikat yang sama, yaitu manusia adalah makhluq berfikir. Selain itu, Filsafat Perennialisme melihat dunia itu tetap tanpa perubahan dan ada hal-hal yang bersifat abadi. Kurikulum disusun dalam berbagai mata pelajaran sebagai kebijakan atas penemuan akal manusia, yang terakumulasi di dalam kebudayaan manusia.Downloads
Published
2014-12-29
Issue
Section
Articles
License
Indonesia Journal of Creative Counseing allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of its articles and allow readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository
Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License