PENDIDIKAN MADRASAH DAN PROSPEKNYA DALAM PENDIDIKAN NASIONAL
DOI:
https://doi.org/10.24014/potensia.v1i1.1243Keywords:
pendidikan. madrasah, sejarah, prospekAbstract
Perkembangan madrasah sebagai lembaga pendidikan modern tidak lepas dari kontribusi pemerintah melalui Departemen Agama dan Departemen Pendidikan dan Kebudayaan yang telah mengadospsi pendidikan madrasah dalam Sistem Pendidikan Nasional, sehingga legalitas yurdisnya menjadi kuat untuk mendapatkan perlakuan yang sama seperti sekolah umum dalam meraih kemajuan dalam melaksanakan semua aspek kependidikannya. Modernisasi pendidikan madrasah saat ini dapat dilihat pada kemajuan berbagai komponen pendidikannya, seperti; infra struktur madrasah yang semakin elegan, fasilitas dan media pembelajaran yang berbasis IT, tenaga pendidik yang profesional, dan sumber belajar yang relevan dengan kemajuan ilmu pengetahuan terkini, bahkan lahirnya beberapa madrasah unggulan yang bertarap nasionalDownloads
Published
2015-06-02
How to Cite
NURHASNAWATI, N. (2015). PENDIDIKAN MADRASAH DAN PROSPEKNYA DALAM PENDIDIKAN NASIONAL. POTENSIA: Jurnal Kependidikan Islam, 1(1), 85–98. https://doi.org/10.24014/potensia.v1i1.1243
Issue
Section
Articles
License
POTENSIA: Jurnal Kependidikan Islam operates an Open Access policy under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.